Till startsidan Sveriges Konsumenter i Samverkan 
2010-02-24  
Fler uppmärksammar UNILEVERS nya reklamjippo
Den 15 februari skrev Bengts nya blogg om LÄTTA-strumporna: "UNILEVER – med fingrar i syltburken och som ny strumpförsäljare".

"Köp 2 LÄTTA-produkter så får du ett par strumpor gratis" man uppgav att de var värda 80:-. Bara det ett ocker!. Frågan är om det inte att betrakta som muta ur marknadsföringssynpunkt? Jag bevakar stället i min ICA-butik. Nu har man flyttat undan det, samma mängd sockor i stället, så de verkar inte röra på sig. Det går trögt för LÄTTA-produkterna. I går TV-reklam: Ett paket LÄTTA 10:-. Läs också i Bengts nya blogg om Becel och Let's Dance.

I dag 24 februari har även Kostdoktorn uppmärksammat UNILEVERS reklam, både för BECEL med Let's Dance DVD och strumporna. Flera intressanta länkar till tidigare inslag finns där.

Ja det är tydligen inte på produkternas egenskaper man försöker sälja, tydligen går inte vare sig Becel eller LÄTTA, särskilt LÄTT, i vart fall säljer de inte som smör.
upp

Startsida Övrig verksamhet och kampanjer Bli medlem Kontakta oss