![]() |
Sveriges Konsumenter i Samverkan | |
Kampanj:
Debatten
om matfett, Margarin
|
2009-01-20 | Publicerad i KNY 7 samt i SKN nr 103 | |
Unilever
minskat reklamen med 34% under 2008 |
||
Ja den förljugna reklamen om 10 sanningar om margarin, som ju många sett igenom, kanske inte var så bra för företaget. Försäljningen av lättmargariner sjönk 2007 med 7 % medan smör ökade med 12 %. Trenden håller nog i sig, det hör man överallt, folk har genomskådat de vattensjuka s k ”smörgåsfetterna”. Läs tidigare artikel i Bengt Ingerstams blogg >> Dagens Media har publicerat sifforna och Unilever har ramlat ner från 4:e plats till 6 plats. Läs här >> Mer om debatten om matfetterna/margarin >> |
||
upp |
||
Startsida | Övrig verksamhet och kampanjer | Kontakta oss |