Till startsidan Sveriges Konsumenter i Samverkan 
2008-08-01 Publicerad i KR nr 22 samt i SKN nr 89
Alltmer GRÖN mat


Mera grönt ska vi äta. Ekologiskt likaså och det är väl vad man menar oftast med GRÖN mat. Men här kommer en ny variant på verkligt grön mat.

Än en gång figurerar ”Säsongens skörd”, som vi skrivit om tidigare samt på ”Bengtingerstams.blogg.se”.

Köpte av nyfikenhet och misstänksamhet ett paket ”soppgrönsaker”. En av de mest onödvändiga ”förädlade” produkter man erbjuder oss i affärerna. Efter ett par dagar såg jag hur morötterna (färska) började mögla och den oranga färgen övergick i, just det, grönt!





Bäst-före-datum var 28 juli, men denna bild togs redan den 24 juli.

Så här såg det ut den 28 juli, på bäst-före-dagen.
Hur bär man sig åt för att få grönsakerna att bli så här oaptitliga?

Lämplig fråga som vi nu ställer till SABA, ägaren av varumärket ”Säsongensskörd” och SRC, Scandinavian Retail Center, som har i uppdrag att utveckla ”konceptet” åt SABA.

Läs direkt här: (Säsongens Skörd – vad är det?) där man kan läsa bl a:

” Utveckling av ett helhetskoncept för butikskommunikation, ”Säsongens Skörd” som inkluderar
- förpackningsdesign
- kampanjer
- säljstödsmaterial
- exponeringslösningar
- webbsajt

Ja ambitioner är en sak, men vi konsumenter uppskattar bara konkreta resultat – value for money!
upp

Startsida Övrig verksamhet och kampanjer Kontakta oss